Zo buurman, weer een nieuwe auto? De zaken gaan goed zeker?
Ja, ik kon een goede prijs krijgen voor mijn vorige. En ik had al weer 40.000 met de vorige gereden. Ach, goed, ik mag niet klagen hoor. Ik hoor wel van collega’s dat ze het minder hebben maar daar kan ik eerlijk gezegd niets van merken. Ook nog nooit last van gehad trouwens.
Nou gefeliciteerd hoor. Ook weer een tikkie groter zie ik?
Ja, hij groeit mee met het gezin hè. En je wilt toch ook een beetje luxe en uitstraling. Die Astra van een paar jaar geleden was wel aardig, maar met een V40 gingen we toch leuk vooruit. En nu ik al weer twee jaar in C-klasse heb gestuurd ben ik toch toe aan wat groters. Deze Q5 is volgens mij precies de auto waar ik weer een poos mee vooruit kan. Ook een paar leuke toeters en bellen, leer, navi, vierwielaandrijving.
Toe maar. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Hoeveel eigenlijk?
O, eh, een kleine € 60.000. Maar er hoefde niet zo veel bij, ik vind eigenlijk dat ik goedkoop gereden heb.
Zo, heb je jouw nieuwe speeltje weer opgehaald?
Haar stem klinkt koud, het is wel duidelijk dat het niet háár speeltje is, en ook nooit zal worden.
Ja, hou je nou op? We hebben het er al vaak genoeg over gehad. Ik werk hard en het kan best. Ik wil er niks meer over horen.
Goed, dan gaan we het niet meer over die auto-en-de-financiering –van-900-euro-per-maand hebben. En over dat krediet van de vorige auto dat nog niet eens was afgelost. Maar Maarten is wèl een nieuwe fiets nodig. Èn het dak lekt. Èn ik heb betalingsherinneringen liggen voor het onderhoud van de CV-ketel en van het energiebedrijf. Wat gaan we dáár aan doen!?
Ze kijkt hem aan, haar ogen staan fel en strijdbaar.
Ik wil dit zo niet langer hoor je dat! Je zegt het kan best maar het kan helemáál niet!
Hij pakt een biertje uit de koelkast. Daarvoor moet hij wel de koelkastdeur iets optillen, de draaipunten zijn eigenlijk versleten. Hij zucht nog eens en kijkt naar buiten.
Dat energiebedrijf kan wel even wachten, ze sluiten ons echt niet zo maar af. En Maarten kan nog best een poosje op die fiets. En als het echt niet meer kan, kopen we er eentje bij Wehkamp op afbetaling. Dat hebben we toch ook met de wasmachine gedaan?










Geef een reactie